Sunday, May 18, 2008

Pasti Kehilangan Seorang Guru Berpengalaman

Sungai Petani : 17 Mei – Sukan Pasti Kawasan Merbok yang diadakan di Padang Awam Taman Peruda di sini gempar apabila seorang guru Pasti berusia 48 tahun tiba-tiba rebah dan meninggal dunia. Ustazah Azizah Shaari yang telah berkhidmat di Pasti Pengkalan Iman Merbok sejak lebih 18 tahun menghembuskan nafas terakahir di pangkuan rakan-rakan guru yang membantu Allahyarhamah yang sebelumnya rebah di tepi padang setelah memberi arahan kepada anak-anak muridnya bermain dalam perlawanan bolasepak sempena Sukan Pasti Kawasan Merbok.

Menurut suaminya seorang nalayan di Tanjung Dawai yang ketika kejadian berada di Langkawi atas urusan pembelian bot, Allahyarhamah isterinya memang mengidapi penyakit paru-paru berair dan lelah. Allahyarham meninggalkan suami dan lima orang anak yang berusia antara 16 dan 28 tahun.

Pemergian beliau diratapi oleh seluruh warga Pasti Merbok yang kini kehilangan antara guru yang paling berpengalaman. Sebelum ini Allahyarham menjadi Pengerusi Majlis Guru Pasti Merbok dan Ahli Jawatankuasa Majlis Guru Pasti Negeri Kedah selama beberapa tahun.

Menurut Pengerusi Pasti Kawasan Merbok, “inilah Tokoh Guru Pasti kami yang berkerja untuk jamaah hingga ke akhir hayat..”.
“Arwah merupakan contoh amilat yang sukar dicari ganti dan beliau pergi ketika sedang berada di medan perjuangan.” Ujar beliau lagi selepas ucapan penutup Sukan Pasti Merbok.

No comments: